24 Tuote tuo uudenlaisen konseptin rakennusalalle

24 Tuote on uudenlainen palvelukonsepti rakennus- ja saneerausalan yrityksille. Yritys tarjoaa tuotteita asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin sekä verkossa että henkilökohtaisen palvelun muodossa.

24 Tuote on täysin uudenlainen konsepti rakennus – ja saneerausalan yrityksille, jonka vahvana tukena on toimiva verkkokauppa. Tuotevalikoima on koostettu yrityksen taustalta löytyvien pitkään alalla olleiden asiantuntijoiden toimesta ja siinä on huomioitu täysin rakennusalan asiakkaiden mahdolliset tarpeet, esimerkiksi rakennus- ja henkilösuojaimet sekä pölysuojaukseen tuotteet ja -koneet.

– Tällä hetkellä pöly- ja henkilösuojaukseen painottuvia tuotteita on noin 70, mutta valikoimaan tulee lisäystä viikoittain. Verkkosivustomme on avattu helmikuussa, ja nyt olemme kontaktoineet asiakkaita heidän tarpeistaan. Haluamme, että valikoitavat tuotteet palvelevat loppukäyttäjiämme mahdollisimman hyvin ja että niillä on selkeä käyttötarkoitus, 24 Tuotteen Jukka Kämäräinen kertoo.

– Pystymme nyt palvelemaan varsinkin pääkaupunkiseudun asiakkaita nopeasti ja joustavasti, koska he voivat hakea tuotteet varastoltamme tai käymme viemässä ne heille esimerkiksi työmaalle. Meillä on jo kuljetusliikkeiden kanssa sopimuksia, joten tarkoitus on lähitulevaisuudessa lähettää tuotteita myös ympäri Suomea, Kämäräinen avaa toimintaperiaatetta.

Yritysidea sai alkunsa omista tarpeista ja kun huomattiin, että vastaavanlaista konseptia ei Suomesta vielä markkinoilta löydy. Tuotevalikoimassa on kaikkea mahdollista aina lattiasuojaukseen tarvittavista huovista kennolevyihin, pölysuojausmateriaaleista laitteisiin sekä henkilösuojaukseen liittyviä tuotteita.

– Yhtenä tuote-erikoisuutenamme on kertakäyttöinen suojapuku, joka täyttää asbestisuojaukseen tarvittavat vaatimukset, puvussa on lisäksi myös kipinäsuoja, jotta puku ei leimahda liekkeihin. Vastaavanlaista tuotetta ei Suomen markkinoilta ole tullut vastaan, Kämäräinen toteaa.

Suomalaiset toimittajat haussa

24 Tuote haluaa mallistoon mahdollisimman paljon tuotteita suomalaisilta toimittajilta. Tällä hetkellä toimittajia on neljä, joista osa on perheyrityksiä.

– Me haluamme tukea suomalaisia yrityksiä. Taustalla on myös ajatus, että saamme näin helpommin ja nopeammin tuotteita ja sitä kautta tehokkaampaa palvelua loppukäyttäjälle. Valikoimistamme löytyy myös kotimaisia ekologisia tuotteita, ja osa tuotteista on kierrätysmateriaaleista valmistettuja, Kämäräinen avaa.

Pääasiakasryhmä 24 Tuotteella koostuu ensisijaisesti rakennus- ja saneerausalan yrityksistä, mutta yrityksellä on aikomuksena laajentaa myöhemmin myös jälleenmyyntipuolelle, jos se nähdään tarpeelliseksi.

Laadukkaat koneet ja laitteet pölysuojaukseen

24 Tuote tarjoaa asiakkailleen parhaat mahdolliset koneet, suojaustuotteet sekä opastuksen pölynhallintaan. Yrityksen valikoimista löytyy Dustcontrol –pölynhallintaan suunnitellut alipainekoneet ja imurit, jotka ovat markkinoiden laadukkaimpia koneita. Dustcontrol tuotevalikoima on laaja, josta löytyy pienistä siirrettävistä koneista ja laitteista – suuriin kiinteisiin pölynhallintajärjestelmiin.

Liiketoiminnan ytimessä asiakaslähtöisyys

24 Tuote haluaa toimittaa mahdollisimman usein tuotteet henkilökohtaisesti asiakkailleen, sillä heille halutaan tarjota yksilöllistä palvelua.

– Me haluamme käydä viemässä tuotteet asiakkaillemme, jotta näemme heidät ja pääsemme kuuntelemaan ja kartoittamaan heidän tarpeitaan. Näiden tietojen pohjalta voimme myös kasvattaa tuotevalikoimaamme, Kämäräinen avaa.

Rakennus- ja saneerausalalla työskentelevät tietävät, että tarpeita voi olla hyvinkin erilaisia, aina rakennustarvikkeista työmaalla tarvittaviin aterimiin ja virvokkeisiin. 24 Tuote tarjoaa palveluillaan myös arvokasta lisäarvoa asiakkailleen eli aikaa, kun henkilökunnan ei aina tarvitse olla hakemassa tarvikkeita muualta, vaan joku toimittaa ne suoraan varastolle tai työmaalle.

Tuotevalikoima kehittyy tarpeiden mukaan

Kämäräinen painottaa, että 24 Tuotteesta halutaan kehittää mahdollisimman suoraviivainen ja selkeä konsepti, jotta asiakkaat saisivat tuotteensa nopealla aikataululla käyttöönsä. Hän uskoo, että tuotevalikoima kasvaa parin vuoden aikana vielä moninkertaisesti.

– Ala on hektinen, mutta meidän etumme on se, että olemme nopeita päätöksissämme ja ratkaisuissamme ja pyrimme löytämään ja toimittamaan tuotteita mahdollisimman nopeasti. Hankimme ne tuotteet, joita asiakkaat oikeasti tarvitsevat emmekä keskity vanhanaikaisesti vain tiettyyn tuoteryhmään, Kämäräinen toteaa.

24 Tuotteen etuna on sen ammattitaitoinen taustajoukko, josta löytyy pitkäaikaista kokemusta rakennusalalta. Vankan tietotaitopohjan ansiosta yrityksellä on selkeä ymmärrys siitä, mitä työmaalla tarvitaan.

– Meillä on käytössä monialan osaajia, jotka kaikki tuovat oman osaamisalueensa yrityksen käyttöön. Kun tuotteiden käytöstä ja työmailla olevista tarpeista on paljon käytännön kokemusta, voimme suunnitella tuotevalikoiman aina tilanteen mukaisesti ja tarjota sitä kokonaispakettina juuri tietylle asiakkaalle, Kämäräinen kehuu.