Korjausrakentamista ammattimaisella otteella

Hinta ei ole ainoa asia, joka ratkaisee rakennusalalla menestymisen. Myös oikeanlaisella verkostoitumisella ja omalla asenteella mennään pitkälle.

Parinkymmenen vuoden kokemuksella toimiva ATJ Rakennuspalvelu Oy on kasvanut vuosien saatossa yhden miehen toiminimiyrityksestä noin kymmenkunta henkilöä työllistäväksi monipuoliseksi rakennusliikkeeksi. Yrittäjä Antti Jämsenin luotsaama työporukka koostuu vastuullisista ja oma-aloitteisista alansa osaajista, jotka palvelevat asiakkaita erilaisissa korjausrakentamiseen liittyvissä tehtävissä.

Business to business

ATJ Rakennuspalvelu Oy on fokusoitunut erityisesti yritysasiakkaisiin, kuten taloyhtiöihin ja toisiin rakennusliikkeisiin. Päätöksen taustalla vaikuttavat monettekijät. – Ammattilaisten kanssa on helpompi keskustella ja toimia, sillä he tietävät usein hyvinkin tarkkaan mitä haluavat ,ja ymmärtävät mistä rakentamisessa on kyse, Jämsen sanoo.

Jämsen on kerännyt uransa aikana ympärilleen laajan verkoston eri alojen kontakteja sekä henkilökohtaisten tuttavuuksien että työn kautta. Tilaajapuolella suhteet auttavat urakoiden saamisessa, varsinaisessa työssä verkostoituminen erikoisalan työntekijöiden kanssa puolestaan helpottaa ja nopeuttaa urakoiden etenemistä.

Hintaakin tärkeämpiä kilpailuetuja

Hintakilpailu kiristyy rakennusalalla päivä päivältä, mutta Jämsenin mukaan luottamus tilaajien keskuudessa saavutetaan silti toisin eväin. – Tänä päivänä jokaisen täytyy tehdä työnsä sopivaan hintaan, mutta ammattitaito, joustavuus ja sosiaalisuus ovat olleet ne tekijät, joiden avulla me olemme pärjänneet. On hyvä asettua hetkeksi tilaajan asemaan, jotta päästään yhteisymmärrykseen. Röyhkeys ja ylimääräinen rahastaminen eivät kanna pitkälle, vaan näissä hommissa on tärkeää säilyttää tietty nöyryys, hän pohtii.

ATJ Rakennuspalvelu Oy tekee paljon takuukorjauksia ihmisten asunnoissa ja remontoi myös yritysten toimistotiloja. Molemmissa tapauksissa työmiehiltä vaaditaan muun ammattitaidon ohella myös sosiaalista tahdikkuutta. – Kun asukkaan tai toimistotyöntekijän luottamuksen voittaa kohteliaalla käytöksellään, sujuu työ helpommin puolin ja toisin. Sosiaaliset taidot ovatkin yksi tekijä, johon hyvä maineemme myös perustuu, Jämsen sanoo.