Kalustetukku_solid_house

Nopeus & Laatu ratkaisevat

Kalustetukku aloitti Loimaalla vuonna 1993 innovatiivisena keittiönvalmistajana, joka halusi tarjota hyviä tuotteita edullisemmin kuin muut. Markkinoiden muuttuessa halu kehittyä niiden mukana voimistui, ja viiden vuoden toiminnan jälkeen yritys perusti franchising-ketjun Kaluste-Trading Finland Oy:n. Nykyään ketjuun kuuluu neljän oman myymälän lisäksi yhdeksän franchising-kauppiasta.

Alan haasteita ovat pidentyneet toimitusajat ja asiakkaiden pitkään kestävät ostopäätökset. Ketjupäällikkö Sami Rintamaa on määrätietoisesti tehnyt töitä yrityksen profiilin nostamisen sekä laadun eteen. Nopeasti ja halvalla myyty keittiö ei hänen mukaan enää houkuttele asiakkaita samoin kuin laadukas ja hyvännäköinen ratkaisu, jota täydentää hyvä asiakaspalvelu – nopeutta arvostetaan kuitenkin edelleen. Kalustetukun etu on se, että jokaisessa myymälässä on kattava varasto, joten peruskeittiön voi saada jopa päivässä, tämä takaa yritykselle erittäin suuren kilpailuedun markkinoilla. Palvelun nopeutta täydentää hyvinkin laaja yhteistyöverkosto, johon kuuluvat käytännössä kaikki suomalaiset helojen, ovien ja tasojen valmistajat. – Pystymme toteuttamaan mitä vain. Jos joku haluaa oman kuosin keittiön kaappeihin, tai vihreän keittiön keltaisilla kodinkoneilla, se onnistuu, Rintamaa hymyilee.

Oma kolo markkinoilla

Sekä Satakunnan että Varsinais-Suomen myymälöissä Kalustetukku on panostanut projektimyyntiosastoon. – Tulevaisuuden tavoitteena on tarjota palveluita entistä paremmin myös rakennusliikkeille sekä remonttipalveluiden tuottajille, Rintamaa kertoo. Kalustetukulla on kattavat varastot ja ne sijaitsevat lähellä rakennuskohteita, joka takaa erittäin nopeat toimitusajat. Oman maahantuonnin myötä pystytään tarjoamaan kilpailukykyiset hinnat ja kapasiteetti riittää aina pienistä omakotitaloista kerrostalotuotantoon asti.

Viime ajat ovat olleet tapahtumarikkaita kalustetukun osalta; yritys lanseerasi oman tuotemerkin Charmian sekä lisäsivät Mielen huippulaadukkaat kodinkoneet valikoimaansa. Lisäksi yritys avasi uuden myymälän Kokkolaan. – Pienenä organisaationa olemme voineet reagoida markkinoihin nopeasti ja viedä uusia innovaatioita reippaasti eteenpäin. Uskon sen olevan menestyksemme salaisuus.