Adi_solid_house_30_CMYK

Toimistot kuntoon

Tutustu yritykseen www.adi.fi

Työntekijän hyvinvointi heijastuu selkeästi työtehokkuudessa, ja yhä useampi työnantaja on todennut työergonomian säästävän maltaita sairaspoissaoloissa. ADI Kalusteet Oy osaa suunnitella ja kalustaa työtilat ergonomiasuosituksien mukaisesti ja luoda sekä turvallisen että terveellisen työympäristön, joka lisää työntekijöiden työkykyä- ja viihtyvyyttä.

ADI Kalusteet aloitti toimintansa vuonna 1979 tarjoamalla tulostintelineitä toimistoille. Vuosien aikana yritys on kehittynyt toimijaksi, joka palvelee B2B- ja julkista sektoria toimivilla toimistoratkaisuillaan. Viime vuonna liikevaihto oli 3,5 miljoonaa euroa.

Asiakkaille voidaan luoda erilaisia toimistokokonaisuuksia, ja työtilat rakennetaan vaikka kokonaan uusiksi oman tehtaan tuotoksilla. Neuvotteluhuoneet, aulat ja työhuoneet saavat päivitetyn ilmeen verhojen, mattojen ja pienten yksityiskohtien myötä, ergonomista työympäristöä unohtamatta. ADI Kalusteiden kokonaisuuksiin voi tutustua Turun, Tampereen ja Helsingin esittelytiloissa.

Ergonomia ennen kaikkea

Sähkösäätöinen työpöytä on yleinen tapa vahvistaa ergonomista työympäristöä. Pöydän suosio on yrittäjä Kimmo Fagerlundin mukaan kasvanut huomattavasti Suomessa, mikä näkyy ADI Kalusteiden myynnissä. – Yrityksissä on laskettu kuinka paljon selkävaivat maksavat työtunneissa ja todettu, että seisten työskentely vähentää vaivojen riskiä. Näin sähköisten työpöytiemme myynti on moninkertaistunut viimeisten neljän vuoden aikana.

ADI Kalusteiden tarjoama työpöytäratkaisu ei kuitenkaan vaadi kaluston suoranaista uusimista, sillä sähköinen ominaisuus voidaan vaivattomasti rakentaa vanhaan työpöytään, edullisesti ja ekologisesti. Pöytään on myös mahdollista saada kätevä kalorilaskuri, joka ilmoittaa työpöydän ääressä vietetyn ajan kalorinkulutuksen. – Laskin voidaan liittää lisävarusteena pöydän säätimeen ja samalla voidaan ohjelmoida kaloritavoitteet päivälle, jolloin laskuri muistuttaa työntekijää nousta seisomaan työpäivän aikana.

Myymälöihin yhä enemmän ratkaisuja

Yritys kasvattaa ja kehittää aktiivisesti myös myymäläkalustevalikoimaansa. Kädenjälki näkyy jo mm. kaikissa Suomen Sonera-liikkeissä, mutta Fagerlund on keksinyt tavan soveltaa tuotteitaan nykypäivän vaatimuksiin. – Olemme kehittäneet kalusteita, joita voi muokata myymälän ilmeen mukaiseksi. Pop up-myymälät ovat tällä hetkellä muotia, joten olemme luoneet tavan tehdä pienen siirrettävän myymälätilan vaivattomasti ja nopeasti tuotteillamme.

Muutokset haastavat tuotesuunnittelua
Fagerlundin mukaan alalla on jatkuvasti oltava ajan hermoilla, sillä toimistokulttuurit muuttuvat ja niihin on vastattava sopivilla ratkaisuilla. – Avokonttorit ovat yhä yleisempiä, joten koimme tärkeäksi tarjota akustiikkaratkaisuja toimistokalusteiden lisäksi.

Tulevaisuudessa tuotesuunnittelua haastaa myös etätyön lisääntyminen, jolloin on luotava kotiin sopivia ratkaisuja ja tuotteita.

Fagerlund tiedostaa myös verkkokaupan tulevaisuuden ratkaisuna, ja tuntee sekä sen hyvät että huonot puolet. – Verkkokauppa on ehdottomasti nykypäivää, mutta lainsäädännössä määritellyn palautusoikeuden myötä se ei tällä hetkellä ole sopiva ratkaisu meille. Kalusteiden lähettäminen on kallista eikä niiden ilmainen palautusoikeus palvele meitä. Uskon tosin, että mekin laajennamme yhä enemmän verkkokauppaan tulevaisuudessa.