Vesi- ja palovahinkotöihin erikoistunut JK-Tekniikka työskentelee pääasiassa Tampereen ja Hämeenlinnan alueilla.

Vahinkosaneeraus on asiakaspalvelutyötä

JK-Tekniikka Oy:n menestyksen salaisuutena on hyvin yksinkertainen toimintamalli: asiakkaiden toiveiden kuuntelu ja niiden toteuttamiseksi toimiminen.

Jouni Tamski astui yli 13 vuotta toimineen JK-Tekniikka Oy:n johtoon reilu kolme vuotta sitten. Määrätietoisin ottein hän alkoi viedä yritystä visionsa mukaiseen suuntaan, mikä on tuottanut tulosta: työntekijöiden määrä on lyhyessä ajassa kaksinkertaistunut, liikevaihto on jatkanut tasaista kasvuaan aina, ja asiakkaat palvellaan ripeästi, tehokkaasti ja asiakkaan toiveita kuunnellen.

Puskaradio kertoo palvelun laadusta

Vesi- ja palovahinkotöihin erikoistunut JK-Tekniikka työskentelee pääasiassa Tampereen ja Hämeenlinnan alueilla, mutta toisinaan työmaat vievät myös muualle Länsi- ja Etelä-Suomeen.

– Jotain olemme varmasti tehneet oikein, sillä yhä enemmän asiakkaat ottavat yhteyttä ihan tavallisten saneeraustöiden tarpeessa ilman, että tulipaloa tai vesivahinkoa olisi tapahtunut. Sana työskentelytavoistamme on kiirinyt, mikä on ollut erittäin positiivinen yllätys, Tamski tuumaa.

JK-Tekniikka työllistää tällä hetkellä 11 työmiehen ja -naisen lisäksi 2–3 vakituista alihankkijaa, 2 putkimiestä ja 2 sähkömiestä. Tamskin mukaan kokoonpano on nyt melko täydellinen.

– Ehdoton etumme on, että voimme hoitaa omalla väellä koko urakan alusta loppuun ilman, että työmaalla firmat vaihtuvat. Kaikki työntekijämme ovat suomalaisia, eli iäkkäämmänkään asukkaan ei tarvitse pelätä kommunikointiongelmia, hän lisää.

Asiakkaiden toiveet otetaan vakavasti. Siksi JK-Tekniikan riveistä löytyy myös naistimpuri.

– Erityisesti vanhemmat rouvat usein toivoivat naistimpuria miehen sijaan. Tottahan toki sellainen sitten hankittiin, vaikka naistimpurin löytäminen ei helppoa ollutkaan, Tamski kertoo.

– Lieneekö syynä turvallisuuden tunne tai se, että naisen läsnäollessa on helpompi jatkaa normaalia arkea remontin keskellä. En kysellyt sen enempää, vaan kun toiveita tuli, teimme kaikkemme niiden toteuttamiseksi. Se kuuluu palveluun.

Valmiudessa ympäri vuorokauden

Asiakaspalveluun kuuluu Tamskin mukaan myös ympärivuorokautinen vahinkopäivystys, vaikka sen ylläpitäminen on kaikkea muuta kuin taloudellisesti kannattavaa.

– Tyypillisiä ympärivuorokautisia hälytystöitä ovat esimerkiksi ulkona tai sisällä tapahtuneet vesivahingot ja tulipalot. Palolaitos esimerkiksi kutsuu meidät paikalle heti, kun sammutus- ja esitutkintatyöt on saatu päätökseen, sillä kuivaus ja raivaus on saatava nopeasti alkuun.

Hälytyksen tultua työmaalle lähtee tavallisesti ensin yksi henkilö. Kapasiteettia lisätään tarvittaessa, mikä sekin on asiakkaan etu.

– Lisäämme työmiesten määrää vasta, kun todellinen tarve on tai asiakas sitä pyytää. Näin kustannukset pysyvät asiakkaalle kohtuullisina, Tamski lupaa.

Kilpailu alalla on kovaa, mutta oma tapa toimia on löytynyt.

– Palvelun ripeys ja tehokkuus ovat tärkeimpiä tekijöitä. Palvelemme mieluummin 10 pientä, mutta säännöllistä asiakasta tehokkaasti ja täydellä sydämellä kuin 100 asiakasta huonosti ja viiveellä. Meiltä saa tarvittaessa myös rahoituksen kaikkiin kodin remontteihin tai sattuneisiin ikäviin vahinkoihin, jotta ihmiset eivät joutuisi pahaan ahdinkoon maksuja miettiessään.