Sisutusrakentamiseen erikoistunut Sisustus-Nummi Oy tekee mielellään yhteistyötä myös tilaajien kanssa ja vaikuttaa tarvittaessa asentamiinsa tuotteisiin.

Alakattojen asiantuntija

www.sisustusnummi.fiSISUSTUS_NUMMI_160

 

Sisustusrakentaminen on usein jokseenkin näkymätöntä, mutta sitäkin tärkeämpää työtä, sillä ala- ja sisäkatoilla sekä verhouksilla varmistetaan esimerkiksi tilan akustiikka.

Viime vuosikymmenten aikana betonikatot ovat muuttuneet erilaisiksi alaslasketuiksi katoiksi, joihin integroidaan monenlaista tekniikkaa ilmastoinnista hälytysjärjestelmiin. Alakattojen hintahaitari on materiaalista riippuen varsin laaja, mutta budjetin ohella tuotteen valintaan vaikuttaa myös kolme muuta tärkeää seikkaa – esteettinen ulkonäkö, akustiset ominaisuudet ja huollettavuus.

Tyypillisesti arkkitehdit ovat varsin tietoisia käytettävissä olevista mahdollisuuksista, mutta apuakin on saatavilla. Esimerkiksi sisutusrakentamiseen erikoistunut Sisustus-Nummi Oy tekee mielellään yhteistyötä myös tilaajien kanssa ja vaikuttaa tarvittaessa asentamiinsa tuotteisiin.

Takana pitkä ja ansiokas historia

Sisustus-Nummi Oy on todellinen alansa konkariyritys, sillä sen pääpaikka on sijainnut Varsinais-Suomessa jo viidenkymmenen vuoden ajan. Ajan saatossa yritys on paitsi kehittänyt osaamistaan, myös laajentanut toiminta-alueettaan.

– Vuonna 2008 ostimme pääkaupunkiseudulta kilpailevan asennusliikkeen ja samalla olemme laajentaneet myös Tampereelle, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Timo Walden.

Asennamme konsernissa vuositasolla yhteensä 300 000 m2 alakattoja.

Ala- ja sisäkattoihin sekä akustisiin verhouksiin erikoistunut Sisustus-Nummi Oy työskentelee pääasiassa julkisten rakennusten kuten koulujen, kirjastojen, sairaaloiden, toimistotilojen ja uimahallien parissa. Kunniakkaan taipaleen alalla ovat mahdollistaneet pitkäjänteinen työ, osaava henkilökunta, hyvät asiakassuhteet ja innostus kehittää omaa osaamistaan.

– Yrityksen pitää etsiä jatkuvasti uusiutumismahdollisuuksia ja katoissa niitä on meille riittänyt. Mutta kyllä yrityksen menestys on pitkälti edelleen sen toiminnassa mukana olevan Immo Nummen aikaansaannosta. Hänellä on aina ollut kova into alaan ja usko, että tämä homma kantaa, Walden pohtii.

Kaupunginteatteri haastoi monella tapaa

Yksi Sisustus-Nummi Oy:n viimeaikaisista merkkikohteista on ollut Turun Kaupunginteatteri.

– Kohde on ollut varsin haastava varmasti sen kaikille osapuolille, uskoo työnjohtaja Mikko Tykkyläinen.

– Siellä haluttiin säilyttää paljon vanhaa ja meidän tehtäviimme kuului esimerkiksi aulan vanhojen rakenteiden purkaminen ja varastointi. Koska kyseessä oli kymmeniä vuosia vanhat puurakenteet, oli ne tärkeää säilyttää samassa lämpötilassa kuin missä ne ovat teatterissa olleet, Walden ja Tykkyläinen kertovat.

Sisustus-Nummi Oy toteutti kohteessa myös monia muita monimutkaisia rakennelmia, kuten teatterisalien akustisia seiniä, jotka jäävät silti lopulta piiloon efektiseinien taakse. Yrityksen ammattitaitoisen työjäljen voi kuitenkin aistia siinä, miltä tila kuulostaa.

– Erityisen paljon kiitosta olemme saaneet etenkin teatterin kellariin toteuttamastamme äänitystilasta, jonka akustiikka vastaa kuuleman mukaan studiotasoa, kertoo Tykkyläinen ylpeänä.

Tulevaisuuden tavoitteet selkeinä

Turun Kaupunginteatterin ohella Sisustus-Nummi Oy on työskennellyt uransa aikana myös monissa muissa arvokohteissa kuten Logomossa ja Kulttuuritalossa. Siksi Waldenin ja Tykkyläisen onkin vaikea nimetä vain yhtä tiettyä kohdetta, joka olisi ollut yritykselle erityisen mielenpainuva.

– Asennamme konsernissa vuositasolla yhteensä 300 000 neliötä alakattoja. Osaamista löytyy laidasta laitaan, jokainen kohde on haastava omalla tavallaan ja jokaisesta jää mieleen jotain, Walden sanoo.

Yrityksen tulevaisuuden tavoitteiden listaaminen on sen sijaan jo huomattavasti helpompaa.

– Toivomme samaa maltillista kasvua ja tyytyväisiä asiakkaita kuin tähänkin saakka. Haluamme säilyttää oman osaamisemme ja mennä eteenpäin uusia innovaatioita kehittämällä. Tärkeintä on kuitenkin yhteistyö tilaajien kanssa. Heidän tyytyväiseksi tekemisensä antaa myös meille mahdollisuuden onnistua, kehittyä ja hankkia yhä uusia asiakkaita, Walden summaa.