Ahlsell Oy:ssä tehdään tiukasti töitä oman markkinaosuuden lunastamiseksi Suomessa. Ketju kasvaa ja vahvistuu, aseinaan hyvä palvelu sekä laajakirjoinen ja laadukas tuotevalikoima.

Ahlsell on ammattilaiselle luotettava ja rehti kumppani

www.ahlsell.fiAHLSELL_160

 

Ahlsell Oy:ssä tehdään tiukasti töitä oman markkinaosuuden lunastamiseksi Suomessa. Ketju kasvaa ja vahvistuu, aseinaan hyvä palvelu sekä laajakirjoinen ja laadukas tuotevalikoima.

– Uusia yksiköitä on nyt avattu Helsinkiin, ja seuraava tulee Tampereelle. Vaasassa tilat on remontoitu. Meillä on tällä hetkellä 34 yksikköä Suomessa, tiivistää Ahlsell Oy Porin yksikön päällikkö Tero Sihvo.

Pori sai hiljattain uudet toimitilat, joita juhlistettiin muun muassa tuotevalmistajien läsnäololla. Avajaisviikolla paikalla oli 105 toimittajaa kertomassa tuotteista asiakkaille. Liikkeessä pidetään myös aamupalatilaisuuksia ja teemaviikkoja, jotta asiakkaatkin pysyvät kyydissä kehittyvän alan uusissa tuulissa. Hyvä palvelu on sydämenasia, johon ahlsellilaiset ovat sitoutuneet vahvasti.

Oikeat tuotteet, nopealla toimituksella

Ahlsellin tuotevalikoima palvelee talotekniikkaa kaikissa muodoissaan.

– Olemme tukkuliike, ammattilaisten ostopaikka, ja asiakaskuntamme koostuukin paljolti LVI-asentajista ja -yrityksistä, urakoitsijoista, sähköurakoitsijoista, kylmälaiteasentajista sekä erilaisista teollisuusyrityksistä, kuten konepajoista, Sihvo kertoo.

Asiakaskunnan tyytyväisyyttä silmälläpitäen on satsattu myymälöiden parantamiseen; tavaraa on enemmän hyllyssä kuin ennen, ja henkilökuntaa on lisätty. Palvelutarjonnan kattavuutta parantaa lisäksi Ahlsellin oma webshop-palvelu, joka on auki ympärivuorokautisesti Ahlsellilla asiakas hyötyy kokonaiskustannuksissa, kun kaiken saa yhdestä paikasta.

– Meiltä saa tavaran heti, ja olemme lähellä. Jos tilaus tehdään netissä 16:30 mennessä, pystymme toimittamaan sen seuraavan päivän aikana. Hätätapauksissa käytetään lähettipalvelua. Meillä on Ahlsell Office-järjestelmä, jota esimerkiksi huoltotöitä tekevät pienet asiakkaat voivat käyttää omassa laskutuksessaan, sekä A-Klubi –kanta-asiakasjärjestelmä, joka huomioi asiakasta monin tavoin, Sihvo muistuttaa.

Hyvinkäältä on tilattavissa välittömästi 55 000 tuotetta, Porin pisteessäkin tuoteartikkeleita on noin 11 400. Ahlsell-konsepti sisältää ajatuksen perusvalikoimasta, joka löytyy jokaisesta myymälästä. Paikallista valikoimaa voidaan kuitenkin aina muokata asiakkaan toiveiden mukaan.

Hyvä henki näkyy ulospäin

– Kilpailu alalla on tietysti kovaa, mutta se pitää myös mielen virkeänä. Olemme Suomessa haastajan asemassa, mutta työskentelemme sen eteen, että kehitystä tapahtuu joka päivä. Meillä on hyvä yhteishenki ja erittäin hyvä henkilökunta, mikä kaikki heijastuu myös asiakkaalle päin. On tärkeää reagoida asiakkaiden palautteisiin ja muistaa vuorovaikutteisuus. Kun pidetään fokus oikeissa asioissa, pärjätään, Tero Sihvo tietää.

Porin toimipiste tunnettiin ennen nimellä Suomen LVI-Tukku, ja sillä on yli 15 vuoden historia. Nyt ollaan osa pörssiyhtiö Ahlsellia, joka on Pohjoismaiden suurin tekninen tukkukauppa ja Ruotsissa peräti markkinajohtaja. Hyvät näkymät yrityksellä ovat myös Suomen kamaralla.

– Rakentamisen noususuhdanne on näkynyt tavaravirroissa positiivisesti. Monenlaisia haasteita on tietysti aina, mutta otamme ne vastaan positiivisella mielellä.