Vuonna -96 perustettu Hissipörssi Yhtiöt Oy on porras- ja kevythissiratkaisujen toteuttamiseen erikoistunut, koko Suomen alueella operoiva alansa markkinajohtaja.

Avaimet esteettömyyden haasteisiin

www.hissiporssi.fiHISSIPORSSI_160

 

Vuonna -96 perustettu Hissipörssi Yhtiöt Oy on porras- ja kevythissiratkaisujen toteuttamiseen erikoistunut, koko Suomen alueella operoiva alansa markkinajohtaja.

Perheyrityksenä aloittanut Hissipörssi Yhtiöt Oy on ollut osa Cibes Lift Group–konsernia vuodesta 2013. Ruotsalaisen konsernin kautta yritys on saanut toimintansa tueksi suuremmat voimavarat ja mahdollisuudet kokonaismarkkinoiden kasvattamiseen. Hissipörssi Yhtiöt Oy onkin tällä hetkellä lähes 40%:n osuudella alansa markkinajohtaja Suomessa. Kattavan tuotevalikoimansa ansiosta yritys pystyy tarjoamaan listaltaan lähes tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivan vaihtoehdon.

– Lisäksi kaikki myyjämme käyvät läpi muun muassa esteettömyyskartoittajakoulutuksen, joten meiltä löytyy tietotaito opastaa asiakas etsimään oikea ratkaisu kohteeseen. Kun meille antaa haasteen, niin hoidamme sen kunnialla, toteaa yrityksen toimitusjohtaja Pekka Pippuri.

Pääpaino korjauskohteissa

Eräs Hissipörssi Yhtiöt Oy:n viimeaikojen hankkeista oli Turun Kaupunginteatterin peruskorjaukseen ja laajennukseen osallistuminen. Yritys toimitti teatterille kahden kerroksen välillä kulkevan kevythissin sekä erikoistuotteena yhden hissiportaan.

– Hissiporras on pyörätuolikäyttäjälle reilun metrin matkan kerrosten välillä liikkuva taso. Kun kyseistä tasoa ei käytetä, tuote toimii tavallisena portaikkona, toimitusjohtaja avaa.

Kaupunginteatterin projekti saa Pippurilta kiitosta. Hankkeen suunnittelu heidän osaltaan oli jo varhaisessa vaiheessa selvillä, joten asiat saatiin hoidettua kunnolla loppuun.

Tulevaisuuden monipuolistuvat markkinat

Hissipörssi Yhtiöt Oy:n tavoitteena on säilyttää markkinajohtajan asema, kasvaa ja kasvattaa kokonaismarkkinoita. Eräs työmäärää kasvattava tekijä saattaa olla vuodenvaihteessa voimaan tuleva esteettömyysasetus, joka vaatii niin peruskorjattaviin kuin uusiinkin rakennuksiin esteettömyyden huomioimista. Toinen merkittävä tekijä markkinoiden kasvamisessa on tällä hetkellä jo Manner-Euroopassa ja Aasiassa näkyvä trendi, yksityisasiakkaiden osuuden kasvu. Kotihissien tilauskanta kotimaassa onkin jo nousussa, vaikka Pippuri puolileikkisästi myöntää, että suomalainen sisu vielä osittain seisoo kasvun tiellä.

– Määrällisesti tilauskantaa kasvattaa se, että uudet sukupolvet haluavat panostaa kotiensa esteettömyyteen aiempia hanakammin. Tämän lisäksi viimeisten kymmenen vuoden aikana design ja käyttömukavuus ovat myös selkeästi nostaneet merkitystään, Pippuri toteaa.