ryhma1

Helposti lähestyttävä perheyritys

Pääkaupunkiseudulla toimivassa kiinteistönhuoltoyrityksessä palveluun on todella panostettu. Vaikka tulevaisuudessa siintävät kasvutavoitteet, yrityksen palvelu ja arvot eivät tule muuttumaan.

Asiakkaisiinsa lämmöllä ja kunnioituksella suhtautuva perheyritys Kiinteistöpalvelu Räsänen Oy eroaa kilpailijoistaan monipuolisuudellaan ja palvelualttiudellaan. Kyseessä on täyden palvelun kiinteistönhuoltoyritys, jonka laajaan asiakaskuntaan kuuluvat asunto-osakeyhtiöiden ja yritysten lisäksi mm. yksityisasiakkaat. – Meihin voi kuka tahansa ottaa yhteyttä. Ei siis tarvitse kuulua asiakkaisiimme, yrityksen kiinteistösihteeri Jonna Räsänen ja työnjohtaja Jesse Räsänen lisäävät.

Palveluun panostetaan

Kiinteistöpalvelu Räsänen Oy:n palveluvalikoima on erittäin kattava. Perinteisten kiinteistönhuoltoalan tehtävien lisäksi yritys tarjoaa mm. siivous- ja kuljetuspalveluita sekä tekee piha-, katto- ja sähkötöitä. Mikään työ ei ole yrityksen ammattitaitoiselle ja kokeneelle henkilökunnalle liian pieni tai liian haastava. – Teemme monipuolisesti kaikkea. Avaimet käteen -palvelu on kehittynyt jatkuvasti, se on ollut visiona vanhemmillamme alusta asti, Jonna ja Jesse Räsänen kertovat. Yritys tarjoaa asiakkaan tarvitsemia palveluita räätälöidyillä palvelusopimuksilla ja tekee mielellään myös yksittäisiä urakoita.

Yli 20 vuotta alalla toiminut Kiinteistöpalvelu Räsänen Oy toimii tarpeen vaatiessa myös projektinjohtajan roolissa. Yrityksellä on taustatukenaan luotettavia yhteistyökumppaneita sekä kattava verkosto, joita se tarpeen tullen voi hyvillä mielin suositella.

Kaikki lähtee hyvästä henkilökunnasta

Yrityksessä pidetään tärkeänä, että asiakaspalvelu on nopeaa, hyvää ja luotettavaa. Kun töitä tehdään toisten ihmisten kotona tai työpaikoilla, nousee asiakkaan kunnioittaminen ja toiveiden huomioiminen ensiarvoisen tärkeiksi. – Täytyy aina muistaa, että olemme asiakkaan talossa vieraita, vaikka töitä teemmekin, Jesse Räsänen kertoo. Panostus laadukkaaseen asiakaspalveluun näkyy yrityksen toiminnassa jo aivan ruohonjuuritasolla. Kun uudet työntekijät perehdytetään itse, voidaan olla varmoja, että yrityksen kannattamat arvot näkyvät jokaisen työpanoksessa.

Harjakone

Jotta työ ei muodostuisi liian liukuhihnamaiseksi ja henkilöstön rutinoitumiselta vältyttäisiin, yrityksen työntekijät koulutetaan yleis­ammattimiehiksi. Kun kaikki tekevät kaikkea ja työntekijät saavat joustavasti vaihtaa työtehtäviä keskenään, ilmapiiri pysyy viihtyisänä. – Meillä jokainen päivä on erilainen. Työntekijät viihtyvät, kun saavat tehdä monipuolisesti eri töitä, Jesse Räsänen hymyilee. Lisäksi perheperustainen johtaminen tuo tekemiseen oman vivahteensa: työt tehdään varmasti ja laatuun panostetaan. –  Vaikka yrityksen tulevaisuudessa siintävätkin kasvutavoitteet, palvelu ja arvot eivät muutu, Jonna ja Jesse Räsänen lupaavat. –  Vanhempi herra kysyi kerran jopa apua kaasugrillinsä kokoamisessa, jonka myös toteutimme pientä korvausta vastaan.

Yhteistyönä kiinteistönhuolto sujuu jouhevammin

Jotta kiinteistönhuoltoyritys pystyisi palvelemaan asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla, tulee sen tuntea talon tavat ja sen asukkaat. Jonna ja Jesse Räsänen toivoisivatkin asiakkailta yhteistyötä: – Usein oletetaan, että kaikki hoituu itsestään. Jos vikoja huomaa, on niistä hyvä ilmoittaa kiinteistönhuoltoon. Vuorovaikutuksella ja palautteenannolla toimintaa pystytään parantamaan. – Myös hyvää palautetta saa antaa, Jonna ja Jesse Räsänen naurahtavat.

Jos kiinteistöhuolto ei asiakkaan palautteenannosta huolimatta toimi tai se ei muutoin tyydytä asiakkaan tarpeita, Jonna ja Jesse Räsäsen mielestä kiinteistönhuoltoyritystä kannattaa rohkeasti vaihtaa: – Jos homma ei toimi, muitakin yrityksiä on. Uskaltakaa vaatia omalta huoltoyhtiöltä enemmän!