Pääkaupunkiseudulla toimiva I&N Rakennus Oy on monipuolinen rakennusalan yritys, jolta onnistuu niin uudis- kuin korjausrakentaminen.

Laadukasta saneerauspalvelua

Nelisen vuotta sitten perustettu I&N Rakennus Oy on kasvanut hyvää vauhtia ammattitaitoisen henkilökunnan ja ahkeran asenteensa ansiosta. Toimitusjohtaja Niko Rontun ja hallituksen puheenjohtajan Ilpo Rontun johdolla toimiva rakennusfirma työllistää viisi ahkeraa ja kunnianhimoista rakennusalan osaajaa. Yrityksellä on lisäksi takanaan luotettava yhteistyöverkosto, johon kuuluu muun muassa nykyisin yrittäjinä toimivia yrityksen entisiä työntekijöitä. − Hyvät ja luotettavat yhteistyökumppanit ovat urakoinnin kulmakivi, Ilpo Rontu summaa.

Pääkaupunkiseudulla toimiva I&N Rakennus Oy on monipuolinen rakennusalan yritys, jolta onnistuu niin uudis- kuin korjausrakentaminen. Tällä hetkellä yritys on keskittynyt pääasiassa saneerauskohteisiin. Yritystä ovat työllistäneet viime aikoina muun muassa palo- ja vesivahingot, huoneistoremontit, yksittäiset sauna- ja kylpyhuoneremontit sekä uusimpana linjasaneeraukset. − Koska töitä tehdään toisten ihmisten kotona, on pinnat suojattava hyvin ja varmistettava, että pölynhallinta toimii. Toivottavaa olisi, että asukas muuttaisi linjasaneerauksen ajaksi pois asunnosta. Vaikka puhutaan lähes pölyttömästä työmaasta niin osastoinneista ja pölynpoistosta huolimatta rakennuspöly voi kulkeutua vääriin paikkoihin, puhumattakaan työstä syntyvästä melusta, Rontu kertoo. Seuraavan vesivahinkosaneerauksen yritys tekee Cefoelementeillä: − Kyseessä ovat Uponorin valmiselementit, joissa on valmiina viemärilinja, käyttövesiputket sekä tarvittaessa myös sähkö ja ilmanvaihto, Rontu kertaa.

Huolellinen suunnittelu on saneeraushankkeessa kaiken A ja O. Rontu muistuttaa tilaajia vielä kilpailutuksen tärkeydestä: − Halvinta ei välttämättä kannata kuitenkaan aina ottaa, vaan tilaajan kannattaisi tarkemmin selvittää tarjousten tekijöiltä mitä tarjoukset sisältävät. Halvimmissa tarjouksissa voi esimerkiksi olla, että osa töistä on eroteltu kalliimmiksi lisätöiksi, jotka yleensä aiheuttavat riitatilanteita, kun tilaaja ei ole ymmärtänyt, että kokonaishinta kasvaa. Referenssien tiedustelu on viisasta sekä mahdollisesti vanhojen asiakkaiden tyytyväisyyden kysely tuskin on haitaksi. Hyvä työn jälki sekä hyvin hoidettu työmaa jättävät yleensä jälkeensä tyytyväisiä asiakkaita.