Matto kohteen mukaan

Kiinteistön ovesta sisään astuttaessa harva kiinnittää huomiota tuulikaapin lattialla makaavaan mattoon, vaikka juuri sillä on suurin vaikutus tilan viihtyvyyteen ja siisteyteen. Tuulikaappimattojen tehtävänä on kerätä kenkien mukanaan tuoma hiekka, kivet ja lumi, niin että sisätilan lattiapinnat säästyisivät ylimääräisiltä roskilta. Parhaimmassa tapauksessa oikean maton valinta tuo säästöä mm. siivouskuluihin, minkä lisäksi se vähentää lattiamateriaalin turhaa kulutusta.

Matto on hyvä valita kohteen käyttötarkoitus, kävijämäärä ja tuulikaapin siivoustiheys huomioiden. Ruokakauppaan soveltuu paksu ja isoreikäinen matto, kun taas ravintoloissa ja teattereissa käy hyvin ohuempi ja pienireikäinen matto. Jos tuulikaappia siivotaan päivittäin, voi kohteeseen valita myös erikoismaton. Suomen olot vaativat omanlaisensa maton. − Olemme kehittäneet tuotteistoa eri maanosien tarpeisiin. Suomessa ja Pohjoismaissa Jaguar-matto on suosituin, kertoo yrittäjä Pasi Nurmentaus.

Vuonna 1989 perustettu perheyritys Muovihaka Oy vie tuotteitaan vuosittain n. 60 maahan. Suomessa yrityksen asiakkaita ovat mm. rakennusliikkeet ja taloyhtiöt. Pitkäaikaisia asiakkaita löytyy myös kaupan ja liikenteen aloilta. Laadusta ja ympäristöystävällisistä tuotteistaan tunnettu Muovihaka Oy antaa kaikille matoilleen viiden vuoden tai viiden miljoonan ylityksen takuun. − Esimerkiksi Kauppakeskus Jumbossa samat matot ovat kestäneet jo seitsemän vuotta, Nurmentaus nauraa. Muovihaka Oy:n mattoja myyvät ja asentavat jälleenmyyjät ympäri Suomen. Itse tuotanto on yrityksen omissa tiloissa Nurmijärvellä.