Jantosam Oy on vahvasti paikallinen toimija, joka saa kiitosta etenkin asiakaspalvelustaan.

Paikallista kiinteistöhuoltoa

www.jantosam.comJANTOSAM_160

 

Golfkentältä kiinteistöhuollon pariin hypännyt Janne Rautaruoho painottaa työssään etenkin asiakaspalvelualttiutta.

Hyvinkääläinen kiinteistöhuoltoyritys Jantosam Oy aloitti toimintansa 2000-luvun alussa – osin sattumaltakin, kuten yrityksen omistaja Janne Rautaruoho naurahtaen tunnustaa.

– Olin aiemmin töissä golfkentällä, mutta kaipasin lisätekemistä myös talveksi. Aloitin ensin lumitöiden tekemisen toiminimellä, kunnes muutama tuttu isännöitsijä kannusti laajentamaan palvelua myös muuhun kiinteistönhuoltoon. Vuonna 2006 perustimme osakeyhtiön yhdessä lapsuudenkaverini ja serkkuni kanssa. He ovat kuitenkin siirtyneet matkan varrella muihin hommiin ja nykyisin pyöritän yritystä yhdessä pikkuveljeni kanssa, Rautaruoho kertoo.

Vaikka alku oli vaikea, on Jantosam Oy kasvanut pikku hiljaa paikallisten arvostamaksi pieneksi kiinteistöhuoltoyhtiöksi, jonka valttikortteihin kuuluvat etenkin asiakaslähtöisyys ja monipuolinen palvelutarjonta. Saman puhelinnumeron takaa kiireinen isännöitsijä löytää kaiken tarvitsemansa lumitöistä lvi-hommiin.

Viherrakennustyöt golfkentän peruina

Omasta yrityksestä huolimatta Rautaruoho malttoi jättää golfkentät vasta pari vuotta sitten kesällä. Edellisestä työpaikasta hankituilla suhteilla ja kokemuksella on edelleen käyttöä.

– Talvisin olen käyttänyt golfkentän kausityöntekijöitä kiireapuna lumitöissä. Golfkentiltä minulle jäi lisäksi vahva osaaminen viherrakennuspuoleen, jonka olen halunnut ottaa mukaan myös Jantosam Oy:n toimintaan, Rautaruoho kertoo.

Kyseessä oli meidän mittakaavassamme iso projekti, sillä kaupungintalon takapihalle tuli yhteensä 1500 neliötä siirtonurmea.

Kiinteistöhuoltoyrityksen tarjoamat viherrakennustyöt kattavat lähes kaiken salaojista ja sadevesien ohjauksista istutuksiin ja leikkipaikkojen uusimiseen. Viime kesänä Jantosam Oy työskenteli pihatöiden parissa myös Hyvinkään Wanhalla Villatehtaalla, jossa sijaitsee muun muassa Hyvinkään kaupungintalo.

– Kyseessä oli meidän mittakaavassamme iso projekti, sillä kaupungintalon takapihalle tuli yhteensä 1500 neliötä siirtonurmea. Teimme kohteeseen myös salaojia ja kivetysten pohjia, Rautaruoho kertoo.

Kaikki lähtee hyvästä asiakaspalvelusta

Jantosam Oy on vahvasti paikallinen toimija, joka saa kiitosta etenkin asiakaspalvelustaan.

– Olen todella tarkka työntekijöistäni ja tällä hetkellä meillä on koossa porukka, jossa asiakaspalvelu luonnistuu kaikilta. Vaikka olisi kuinka kiire, pitää meidän suoda hetki myös asukkaille. Usein kyse on varsin pienistä jutuista, kuten tervehtimisestä, juttelusta ja toisten huomioonottamisesta. Joskus se saattaa tarkoittaa esimerkiksi puhaltimen sammuttamista herkkäkuuloisen lapsen kulkiessa huoltomiehen ohi, Rautaruoho sanoo.

Asiakaspalvelun tehostamisena voidaan pitää myös uutta mobiililaitteilla käytettävää kiinteistöhallintaohjelmisto Tarmoa, jonka Jantosam Oy on hiljattain ottanut käyttöön.

– Sen kautta taloyhtiö saa kuukausiraportin meidän siellä tekemistämme töistä ja isännöitsijä pystyy seuraamaan reaaliaikaisesti vaikka mittarilukemia. Ohjelmisto on helpottanut paljon myös omaa työtämme, koska sen kautta näemme esimerkiksi taloyhtiöiden asukasluettelot, Rautaruoho kertoo.