Pääkaupunkiseudulla toimiva Sarjametalli Sisäilmapalvelut Oy on osa Sarjametalli-yhtymää, joka on toiminut talotekniikan urakoinnin parissa vuodesta 1972 lähtien.

Puhtaamman sisäilman puolesta

www.sarjametalli.fi

 

Ilmanvaihtokanavien säännöllinen puhdistus takaa, että kotona tai työpaikalla on helppo hengittää. Heikentynyt sisäilma ei aina kieli tukoksesta – asiantuntija selvittää hetkessä ongelman syyn.

Pääkaupunkiseudulla toimiva Sarjametalli Sisäilmapalvelut Oy on osa Sarjametalli-yhtymää, joka on toiminut talotekniikan urakoinnin parissa vuodesta 1972 lähtien. Sarjametalli Sisäilmapalveluiden ohjaksissa ovat kokeneet talotekniikan ja nuohousalan asiantuntijat, jotka uuden yrityksen puitteissa pystyvät tarjoamaan asiakkailleen entistä laadukkaampaa ja henkilökohtaisempaa palvelua ilmanvaihtokanavien ja -järjestelmien puhdistukseen ja huoltoon, suodattimien vaihtoon sekä ilmanlaadun mittaukseen liittyvissä kysymyksissä.

Yksilöllinen palvelu on Sarjametalli Sisäilmapalveluiden arvomaailman kärjessä. – Jokainen asiakas on meille yhtä tärkeä, oli kyseessä omakotitalo, asunto-osakeyhtiö tai julkinen kiinteistö, Sami Kilpinen toteaa. – Meillä puhelimeen vastaa tuttu, avulias asiakaspalvelija, jolle asiakastyytyväisyys on kunnia-asia.

Sisäilman laatua seurataan yhä tarkemmin

Tiimissä työskentelevät pitkän linjan ammattilaiset, joista jokaisella on oma erikoisosaamisensa. Nykytekniikka ja tämän päivän konejärjestelmät tunnetaan paremmin kuin omat taskut.

– Mitä tiiviimpi talo, sen suurempi merkitys koneellisen ilmanvaihdon toimivuudella ja oikeilla säädöillä tänä päivänä on. Tekniikka on tuonut mukanaan mitä mielenkiintoisimpia ominaisuuksia: oman kodin tai toimiston ilmanvaihtoa voi säätää etänä jopa oman puhelimen välityksellä.

Kilpisen mukaan ihmisten kiinnostus ja tietämys lisääntyy vähintään yhtä vauhdikkaasti kuin tekniikka kehittyy. – Kalliista laitteista halutaan pitää huolta. Epäkohtiin kiinnitetään entistä tarkemmin huomiota, ja niihin myös reagoidaan herkemmin.

Monen ongelman taustalla väärät säädöt

Toisinaan sisäilman ongelmiin reagoidaan Kilpisen mukaan turhankin herkästi. – Monesti asiakas ottaa yhteyttä pyytääkseen ilmanvaihtokanavien puhdistusta oudon hajun tai huonon ilmanlaadun vuoksi, vaikka puhdistuksesta on vierähtänyt vain vähän aikaa, hän toteaa. Usein kyse on vääristä säädöistä. Sisätilassa on aina oltava pieni alipaine, jotta ilma vaihtuu oikein eivätkä epäpuhtaudet pääse sisätiloihin. Asiantuntija selvittää hetkessä, minkälaisesta ongelmasta on kyse, eikä asiakas joudu maksamaan turhasta toimenpiteestä.

Säännöllinen puhdistus on toki tärkeää, mutta liian usein sitä on turha tehdä. Julkisissa kiinteistöissä, kuten toimistorakennuksissa, kouluissa ja sairaaloissa, laki säätää puhdistuksen viiden vuoden välein, mutta omakotitaloissa ja taloyhtiöissä ei vaatimuksia ole. Yhä useamman taloyhtiön budjetoinnissa puhdistus otetaan huomioon pitkällä tähtäimellä, mikä on Kilpisen mukaan askel oikeaan suuntaan.

Jokainen asiakaskokemus on kullanarvoinen

Luotettavien yhteistyökumppaneiden ansiosta asiakas voi olla varma palvelun sujuvuudesta ja työn laadukkaasta jäljestä. – Yhteistyön on toimittava saumattomasti. Jos asiakas ottaa yhteyttä suodattimien vaihtoon liittyen, suodatintoimittajamme tulee tarvittaessa kanssamme paikan päälle arvioimaan tarpeen ja tarkastamaan tarvittavien suodattimien koon ja materiaalin, Kilpinen lupaa. Hän uskoo, että keskinäinen luottamus ja jatkuva keskustelusuhde asiakkaan kanssa takaavat asiakastyytyväisyyden. – Me kuuntelemme asiakasta joka käänteessä. Jos virhe tapahtuu, reagoimme palautteeseen välittömästi. Jokainen asiakaskokemus on meille kullanarvoinen.