timanttityö-lindh-web

Timanttista jälkeä

Pääkaupunkiseudulla ja Uudenmaan läänissä toimiva timantti- ja remonttialan yritys tunnetaan ahkerasta työotteesta ja siististä työnjäljestä. Yrityksen asiakaskunta koostuu yksityisistä ja yrityksistä.

Vuonna 2010 perustettu Timanttityö Lindh Oy on alun perin timanttialan yritys, jonka toiminta on pikkuhiljaa kysynnän mukaan laajentunut myös saneerauspuolelle. Tänä päivänä yrityksen urakat koostuvat sekä uudiskohteista että esim. linjasaneerauksen yhteydessä tehtävistä timanttitöistä, peruskorjauksista ja pienemmistä remonttitöistä. Yrityksen referenssilistaan mahtuu pieniä, muutaman tunnin urakoita, mutta myös mittavampia projekteja. Toimitusjohtaja Jukka-Pekka Lindhin mieleen on jäänyt erityisesti panimoravintola Bryggeri, jossa yritys oli 9 kuukauden ajan timanttipuolen urakoijana. – Se oli haastava kohde, jossa jouduttiin tekemään paljon erilaisia erikoisratkaisuja, rakenteiden paksuuden ja sekä muutostöiden laajuuden vuoksi, Lindh kertoo.

Vahvuutena täsmällinen ja joustava henkilöstö

Vaikka rakennusalalla talvikuukaudet ovat hiljaisia, on alan yrityksellä kesät täynnä töitä. Remonttipuolella aikatauluista pystytään sopimaan etukäteen, mutta timanttiurakat tulevat usein yhtäkkiä ja vaativat joustavuutta. Timanttityö Lindh Oy:n kokeneet työntekijät ovat tilanteen vaatiessa valmiita urakoimaan myös tavallisten työaikojen ulkopuolella. – Olemme olleet alalla kauan ja ymmärrämme, että jos joku pitää saada valmiiksi, niin se pitää saada. Aikataulut ovat tärkeitä, mutta meillä on valmius urakoida vaikka 24 h, Lindh sanoo.

Yritys tunnetaan kentällä erityisesti ahkerista ja kotimaisista työntekijöistään. Kymmenhenkisestä henkilöstöstä osa on erikoistunut timanttitöihin ja osa remontteihin. Yrityksestä löytyy myös muutama molempien alojen osaaja. Vaikka kummallakin alalla vaaditaan kokemusta ja osaamista, on kokemuksesta hyötyä varsinkin timanttipuolen urakoissa. Timanttipuolen urakoissa korostuu lisäksi työn huomaamattomuus: – Kun menemme kohteeseen, pyrimme siihen että, käyntimme jälkeen asiakas näkee reiät merkityillä paikoilla ja kohde on samassa kunnossa kuin tullessamme. Eli siistinä ja ilman häiriöitä, Lindh naurahtaa.